23 februari 2015 is het allemaal begonnen, initiatiefnemer Joop Wiendels begon met het uitwerken en organiseren van zijn project. Vrijwel alles heeft hij zelf voor elkaar gekregen. Op 16 april werd de Stichting opgericht en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Dankzij enkele spontane acties en donaties begon de bankrekening al lekker te groeien, dus de doelstelling van €3000,- zou best wel eens gehaald kunnen worden. Na ontzettend veel uren werken kwam de dag van vertrek met rasse schreden snel in zicht, en 2 dagen voor vertrek was alles gereed. Op 31 mei om 12.00u. kon hij dan eindelijk uitgezwaaid worden door zo’n 90 mensen onder begeleiding van een aantal fantastische motoren. De eerste dag zou een van de gemakkelijkste reisdagen worden, maar niets is minder waar want het werd de zwaarste. Bovendien waren er ook een aantal pechgevallen met de aanhanger, wat een hoop frustratie opleverde. Toch hield Joop stug vol en liet zich niet uit het veld slaan. Door treurige pech kwam er op 3 juli een abrupt einde aan zijn tocht, iets waar jullie beslist op de site over gelezen hebben. Helaas kon hij daardoor de laatste provincie Limburg niet meer aandoen, terwijl hij daarvoor alle provincies heeft aangedaan inclusief Schiermonnikoog en Texel en in totaal maar liefst 1849 km heeft afgelegd op zijn scootmobiel met aanhanger. Dankzij de fantastische medewerking van zijn broer Geert en zwager Hans kon hij toch op 12 juli om 15.00u. wederom in Uden aankomen. Daar stonden ruim 100 mensen hem op te wachten en volgde vele handen schudden en korte praatjes maken. Op 15 oktober was het zover, de cheques konden worden uitgereikt. Hij bezocht persoonlijk de hoofdkantoren van KWF Kankerbestrijding in Amsterdam, KiKa in Amstelveen en MS Research in Voorschoten en verraste hen met het bedrag van maar liefst € 1251,62 !Kort samengevat was voor hem alles helemaal in één woord, GEWELDIG !!

IMG_2148 IMG_2151

voor-site IMG_0856

Wij bedanken iedereen voor hun bijdrage en donatie !